środa, 10 marca 2010

34 obrazki z Lizbony

Mam całkiem sporo zdjęć z Lizbony, ale jakoś ciężko zabrać się za przebieranie. Wybrałem sobie więc kryterium dobre jak każde inne - dobry kadr w formacie HD (16:9) i wybrałem 34 obrazki. Mi się podobają. Pewnie kiedyś wrzucę coś na Picasę, ale sam nie wiem kiedy.

1. Stacja kolejowa Oriente - architektoniczna perełka, pozostała po Expo w latach 90.


2. Rzeka Tag. W tle most Vasco da Gammy.


3. W zimie tu jest 17 stopni, więc są i kwiatki.


4. Stacja Oriente jeszcze raz.


5. Boczne uliczki. Blacha falista zawsze kojarzy mi się z Afryką.


6. Żółty tramwaj jadący pod stromą górę.


7. Widok na Baixa z windy ulicznej.


8. Rośliny na murach zwykle wyglądają dość magicznie.


9. Można mieć kwiatka na parapecie, a można w oknie.


10. Co tu wybrać?


11. Kafle to lizbońska specjalność. Większość budynków jest nimi pokryta.


12. Drzewa też bywają wesołe.


13. Taka tam uliczka.


14. Ciastkarnia. Wprawdzie mam wrażenie, że najlepsze portugalskie ciastka można zjeść w Szanghaju, ale w Lizbonie też trafiają się nienajgorsze.


15. Ach, jest i pies!


16. Miasta położone na wzgórzach mają specyficzny urok, a Lizbona jest tu absolutnym mistrzem.


17. Pora na papieroska.


18. Wielki, wielki zaroślak.


19. Cristo Rei.


20. Lizbona widziana z zamku.


21. Winda uliczna.


22. Ania na zamku.


23. Pewna noga. Pozostała część tej rzeźby nie była aż tak interesująca.


24. Bo tramwaje są najładniejsze.


25. Na zamku mieszkają głównie pawie.


26. Figowiec.


27. Klasztor Se.


28. Pośród gargulców można spotkać też sympatyczne stworzenia.


29. Monastyr Hieronimitów.


30. Całkiem sympatyczne są te klasztory.


31. Bo żółte tramwaje, nawet te nowoczesne, są najładniejsze.


32. Wędkowanie.


33. Hotel w Belem. Ma ładne kolory.


34. Most 25. Kwietnia.

4 komentarze:

  1. Czarodziejka11/3/10 13:06

    Swietne zdjęcia, z przyjemnością pooglądałam:) Szczegolnie lubię te wąskie uliczki, a tramwaj jadacy pod górę- oooo....! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Monastyr spoko, prawie jak z gry.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dwie myśli. Jedna - czyli jednak wraca pomysł na wyjazd do Lizbony.
    Druga - jeśli nie wezmę aparatu do rąk szybko to zapomnę, jak się go używa.
    Świetne foty.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...