czwartek, 7 stycznia 2010

Pierwsze wrażenia z południa

Tak więc jestem w 桂林. Inaczej się tego miejsca określić nie da, bo tu już praktycznie wszystko jest napisane wyłącznie ichnimi znaczkami i poza hotelem jest dość trudno się zorientować w czymkolwiek. Miało być cieplej, specjalnie cieplej nie jest, ale za to pada. Też dobrze.


Zastanawiałem się, jak wyglądają w Chinach loty na liniach krajowych, ale okazuje się, że wyglądają nadzwyczaj przyjaźnie. Tylko sekcja C terminalu 2 na lotnisku Pudong ma 200 gate'ów, więc jak się - jak ja - ma odlot z ostatniego, to trzeba iść sobie korytarzem długości ulicy Puławskiej przez naprawdę długi czas, zanim się dojdzie. Potem okazuje się, że leci się wyłącznie z chińskimi biznesmenami - ja, w dresie, i samolot pełen ludzi ubranych w garnitury. Dziwne uczucie. No i poczęstunek na pokładzie: pudełko, a w środku kilka przekąsek: orzeszki, sucha słodka bułka, sucha słodsza bułka i zapakowane jak cukierki (w sreberka) słodkie suszone mięso. Można nawet dostać kawę, ale niejako z automatu dostaje się słodzoną z mlekiem.

Czym się różni mniejsze miasto w odległej prowincji od Szanghaju? Wieloma rzeczami, przede wszystkim tym, że nie wygląda aż tak dobrze. Drogi takie jak tutaj ostatni raz widziałem chyba w Mozambiku. No i problem z napisami. Trzeba było coś zjeść, więc wybrałem się na poszukiwania knajpy, gdzie by mieli menu z obrazkami. Znalazłem, dostałem menu, a tam na jednym z pierwszych obrazków żółw w całości (w skorupie) w garnku. Niestety, trochę za duża porcja dla mnie samego, więc zamówiłem wieprzowinę na ostro w orzeszkach. Była smaczna. I niewiarygodnie tania, ale to tu normalne.




Mam dużo rzeczy niedokończonych, które pewnie w końcu wrzucę. Ale tak wolno działa tu "normalny" internet...

A za tydzień w Szanghaju częściowe (80%) zaćmienie Słońca!

2 komentarze:

  1. Google Maps twierdzi, iz te znaczki to Guilin, Guangxi Zhuangzu, ale nie wiem czy mozna mu ufac.

    OdpowiedzUsuń
  2. Można, przecież Google wie wszytko ;-).

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...