poniedziałek, 25 stycznia 2010

Mały kamienny krąg

Krótki wypad do UK zaowocował m.in. tym, że w końcu obejrzałem Stonehenge. Mimo że to ciekawe miejsce, niedaleko od Londynu, więc w okolicy byłem jakiś milion razy, nigdy wcześniej nie udało mi się go zobaczyć. No ale co się odwlecze to nie uciecze, więc w końcu się spotkaliśmy. Stonehenge, jak wszyscy mówią, duże nie jest (kamienne bloki mają wysokość kiosku), ale w sumie wygląda fajnie. Szczególne wrażenie robi to, że rzeczywiście jest to krąg umieszczony na ogromnym, pustym po horyzont polu. Trochę magii się przez to chyba wciąż w tym miejscu zachowało.

Można sobie obejrzeć moje zdjęcia...


Stonehenge

...ale można sobie też obejrzeć to miejsce w Google Street View. W sumie lepszy widok. To coś w prawym górnym rogu przełącza na pełen ekran.


View Larger Map

4 komentarze:

  1. To prawda, nieduże to stonehenge. Kupiłem sobie w sklepie z pamiątkami model w skali 1:1 i dość dobrze wygląda na półce nad kaloryferem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy25/1/10 12:28

    To wszystko przez dramatycznie wysokie podatki w Anglii. Stonehange, które można obecnie zobaczyć, jest pomniejszoną kopią oryginalnej konstrukcji. Zwyczajnie English Heritage nie stać było na opłacanie podatków lokalnych i pomniejszyli je Triangularnym Manipulatorem Molekularnym, który wykopali obok przy okazji budowy parkingu dla turystów. To oczywiście potwierdziło teorię, że budowla jest dziełem kosmitów, a nie ludzi epoki kamienia łupanego. Tamci, owszem, ciosali kamienie, ale znacznie mniejsze. Groty strzał, figurki korpulentnych kobiet. Normalny jaskiniowiec nie tracił przecież czasu na wymyślanie, jak przenieść olbrzymie megality na odległość 300 km, po to, by jeden na drugim ustawić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Stonehenge fajne jest - zwlaszcza, jesli trafi sie na pore, gdy wpuszczaja miedzy kamienie.

    Choc dojazd do niego lapana na stopa komunalna ciezarowka z gruzem i innymi odpadami tez jest niezla atrakcja. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No, ja przynajmniej uniknąłem ciężarówki z gruzem. Za to muszę przyznać, że kosmiczny wir czuć tam wyraźnie, bo jest tam znacznie zimniej niż gdziekolwiek indziej w okolicy.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...