wtorek, 11 sierpnia 2009

Strefa

Tym razem coś z innej beczki - dostałem od Garnka link do takiego oto wpisu. Jest mi niesamowicie miło, że ktoś pamięta jeszcze system sprzed 14 lat. Ja sam na temat Strefy oczywiście pamiętam niewiele, jak to ja.

Dla tych, którzy nie wiedzą, o co chodzi - Strefa Śmierci to postapokaliptyczny system RPG publikowany w odcinkach w Magii i Mieczu w okolicy 1995 roku, autorstwa mojego i Tomka Kołodziejczaka.

W sumie cieszy mnie, że ten system się podobał. Pamiętam, że jak go robiliśmy, feedback był ograniczony i w zasadzie nie byliśmy pewni przez długi czas, czy ludzie w to grają :-). Pamiętam też drobny problem techniczny ze składem w Magii i Mieczu, który spowodował, że bodajże tylko w jednym odcinku udało nam się poprawnie wydrukować strzałeczki, które były głównym elementem wizualizacji mechaniki na karcie postaci (coś powiedzmy jak kropki w WoDzie). W reszcie MiMów mieliśmy dziwne znaczki, ale jak widać czytelnicy się domyślili, o co chodzi.

W sumie szkoda, że jakoś nigdy nie zebraliśmy się z Tomkiem Kołodziejczakiem, żeby zrobić z tego coś większego. Potencjał jakiś był, niemniej jednak napisanie pełnego systemu to, jak słyszałem od niektórych znajomych, sporo roboty. Choć warto zaznaczyć, że słyszałem plotkę, że Wolsung został napisany do końca ;-).

4 komentarze:

  1. Bo to fajna gra była :)

    Ilustracje i klimat zupełnie, jak na tamte czasy, niebywały. Kurcze, czas sobie stare MiMy odkurzyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak na tamte czasy, to chyba wystarczyło też, że inny niż KC...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za polecenie Jacku.
    Osobne podziękowania należą się za stworzenie systemu - jak widać teraz to prawdziwa legenda :D

    OdpowiedzUsuń
  4. @gan - Wiesz, myślę, że wtedy były takie czasy, że jak ktoś zrobił praktycznie cokolwiek, to szybko stawało się to legendą. A i tak przecież gros zasług należy się Tomkowi, bo to jego świat, i Andrzejowi, bo jego grafiki jednak fantastycznie tworzyły klimat. Niemniej jednak bardzo się cieszę, że się to podobało :-).

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...